Var på jorden verkar inte attraktionskraften

På vår planet finns det många avvikande zoner, de gåtor som människor bara behöver lösa. Hela världen vet om existensen av platser där tyngdlagen inte fungerar.

Var på jorden verkar inte attraktionskraften

På jorden finns det många fantastiska platser, vilka hemligheteroch inte löst av mannen. De avvikande processerna som äger rum där, ger inte till lagar av logik och fysik. Människor är medvetna om förekomsten av flera punkter på planeten, där attraktionskraften inte fungerar - den grundläggande interaktionen mellan alla materiella kroppar. På jorden hittade flera onormala platser, där "inte fungerar" tyngdkraften.

Lake Salantina

I Argentina finns en liten Salantina sjö, påDen del av vars kust (längd ca 50 m) med olika frekvens upphör att driva tyngdlagen. När attraktionskraften "slår av", kasta människor in i luften i flera meter - oavsett var de var vid denna tidpunkt - i vattnet eller på stranden. Varaktigheten av detta avvikande fenomen sträcker sig från några sekunder till en halvtimme. Ibland, för att vänta på "avstängning av tyngdkraften", väntar folk i flera veckor på stranden. Ibland upphör attraktionskraften att fungera flera gånger om dagen. Offentlig forskning på sjön har ännu inte genomförts, och forskare kan inte ge ett exakt svar på frågan om varför tyngdförlusten uppstår. En av de få forskarna - fysikern Carlos Penas - observerar ständigt tyngdkraftszonernas anomali och hävdar att enheterna alltid arbetar utan misslyckande. Ingenting förskuggar "avbrott" av fysisk styrka. Vissa vågor experimenterar på sjön på egen hand. De som lyckades bli av med gravitationen, hävdar att det är väldigt läskigt och det verkar som att simma under vatten. Samtidigt är gravitationen "påslagen" för smidigt, så landning är framgångsrik. En "naturalist" Tobas Debaco, en servitör från den närbelägna staden Charat, ställde ut fem gånger på en antigravitational flight.

Preiser Zone i USA

En annan zon där attraktionskraften uppträderoförklarligt, ligger i Amerika, nära Kaliforniens stad Santa Cruz. Detta är ett populärt turistmål. Zonen upptäcktes 1940 av en man som heter George Preiser, som, på grund av att han gick omkring i övergivna platser, plötsligt upptäckte ett ovanligt föremål på backen. Betongstrålen, som befinner sig i de mystiska krafternas verkningszon, gjorde identiska föremål som stod i båda ändarna i olika storlekar. Om människor i strålens båda ändar står i samma höjd, kommer personen i zonen att vara högre än den som står framför honom. Optisk illusion bekräftas av att kompasser uppför sig konstigt i Preyser-zonen: pilen går och ändrar position. Bryta tyngdlagen, runda föremål rulla i motsatt riktning - uppåt. Och folk i Preysers zon tenderar att ligga till marken. I mitten av röjningen finns en hytt, som byggdes av Preyser själv. Det är starkt skevt, och det finns en tro att periodiskt i mitten av stugan finns det villkor för viktlöshet. Alla dessa fakta är emellertid inte vetenskapligt bekräftade. Turisternas ständiga intresse för alla slags avvikande fenomen uppmanar jägarna för vinst att "mata" åskådarna med nya knep.

Platser där vatten strömmar uppåt

I världen finns det platser där objekt "inte"lyssna "till dragkraften och flytta i andra riktningen. Downhill strömmande vatten, vände bilar med motorn, glaset butylki.Okrohanskaya GruziiNa väg till den heliga berget Mtatsminda i Georgien, inte långt från Tbilisi finns det en avvikande zon. Forskaren Thalez Shonia studerade denna anomali, men kunde inte förklara fenomenet. Lokalbefolkningen tror att gravitoanomaliya samband med helighet platsen - står bredvid kyrkan St Davida.Shosse nära staden Beit Shemesh, IzrailNa område, som sträcker sig ungefär en mil, saker och ting rullar upp på berget. Enligt legenden var det här att judarna förlorat bröstet med stentavlorna som är inskrivna tio zapovedey.Holm Jeju Island, South Koreya.Zdes också uppåt rörliga vattenflaskor, avtomobili.Chtoby utforska planeten som vi lever, liksom de fem fingrar, mänskligheten det är nödvändigt att lösa många hemligheter. En av dem är varför tyngdkraften inte verkar vid vissa punkter på planeten. Och medan gåtor av några avvikande zoner löses, förklarar ögonvittnen utseendet på nya.